miten minä voin pelastua?

Pelastuminen tarkoittaa ikuista elämää Jumalan yhteydessä. Psalmissa 39 on arvokas ohje, joka meidän tulisi pitää mielessä: "Rakas Jumala, anna minun muistaa, että elämäni päättyy ja päivilleni on pantu määrä. Opeta minua ymmärtämään, kuinka katoavainen minä olen. Elämäni on sinun silmissäsi kuin ohikiitävä hetki. Vain tuulenhenkäys ovat ihmiset."

Tämä maanpäällinen elämämme on vain ohikiitävä hetki ikuisuudessa. Siksi tämän lyhyen hetken tärkein tehtävä on varmistaa se, missä tulemme viettämään ikuisuuden. Ateisti uskoo, että kuoleman jälkeen häntä ei enää ole ja hänen osaltaan kaikki loppuu siihen. Näin hän uskoo, mutta hän ei tiedä eikä voi todistaa mitään.

Taivaaseen pääseminen ei vaadi meiltä ihmisiltä erityistä oppineisuutta, taitoja, voimia tai varallisuutta. Pelastumisemme varmistamiseksi meidän ei tarvitse esimerkiksi sulkeutua loppuelämäksemme luostariin harjoittamaan Jumalan palvelemista. Meidän ei tarvitse yrittää tehdä mahdollisimman paljon hyviä tekoja. Siihen ei vaadita pyhiinvaellusta minnekään. Vaikka rukoilisimme "Isä meidän"- rukousta sata kertaa joka päivä, se ei auttaisi. Säännöllinen kirkossa käynti ei meitä pelasta.

Pelastuaksemme ikuisiksi ajoiksi taivaallisen Isämme yhteyteen on vain yksi tie ja yksi ovi. Jeesus sanoi: "Minä olen ovi, jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu." Joh10:9 Jeesus sanoi myös: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:6 Me kaikki olemme rikkoneet Jumalan tahtoa vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin. Olemme siis syntisiä emmekä ansaitse omilla ansioillamme pelastusta. Synnin palkka on kuolema eli ero Jumalasta. Jumala kuitenkin rakastaa meitä niin paljon, että hän lähetti ainoan Poikansa tähän maailmaan kärsimään rangaistuksen meidän syntiemme sovitukseksi. Evankeliumi eli ilosanoma Jeesuksen sovitustyöstä on tarjolla kaikille ihmisille. Jumala kutsuu meitä kaikkia yhteyteensä. Tätä rakkautta, joka tulee osaksemme ilman omaa ansiotamme, sanotaan armoksi.

Me voimme pelastua vain armosta, Jeesuksen sovitustyön kautta. Meiltä edellytetään uskoa. "Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10:10 Meidän tulee myös tunnustaa Jeesus vapahtajaksemme. "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut." ( Room 10:9 ) Miten me voimme saada tällaisen uskon? "Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room 10:17

Mikään kristillinen kirkkokunta, vapaakirkollinen liike, herätysliike tai uskonnollinen yhdistys ei voi omia tätä evankeliumia ja esittää, että vain heidän kirkkoonsa ( liikkeeseensä ) kuulumalla voi pelastua. Evankeliumi on tarkoitettu kaikille kansoille ja kaikille ihmisille. Kysymys on sydämen uskosta - ei minkään ihmisten perustamien liikkeiden jäsennyydestä.

Vielä vakuutus Johanneksen evankeliumista: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh 3:16 Sinä pelastut tekemällä parannuksen, tunnustamalla oma syntisyytesi ja pyytämällä Jumalalta syntejäsi anteeksi Jeesuksen sovitustyön tähden. Jeesus lupasi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut." Luuk 5:20

Jeesus sanoi: "Minä sanon teille; samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse." Luuk 15:7

Sinä voit turvallisin mielin uskoa syntisi anteeksi ja olla varma siitä, että pelastut ikuiseen elämään Jumalan yhteydessä eli taivaaseen. Jumalan lupaus on varma toisin kuin ihmisten vakuutukset.


Lähteet:

-Raamattu

- Katekismus